Wrzuta.pl - komentarze do pliku Zagadka trójkąta rozwiązana użytkownika spike3d http://www.wrzuta.pl/ Pliki multimedialne, zdjęcia, filmy oraz muzyka dla Ciebie i Twoich przyjaciół. pl-pl Sat, 26 May 2012 22:00:28 +0200 Sat, 26 May 2012 22:00:28 +0200 http://cyber.law.harvard.edu/rss/rss.html https://wrzuta.free4fresh.com/ Z całym szacunkiem gościu p... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/4LFFpWndZY8 Zagadka trójkąta r...  ~Paulo / 2009-01-23 22:01:20
Z całym szacunkiem gościu p...prznij ty się w głowę. To jest tylko rysunek. To spróbuj sobie narysować idealne proste trójkąty i potnij jeden z nich i nakładaj na drugi. Sam zobaczysz że to Twoje tłumaczenie nie ma żadnych podstaw. A rozwiązanie jest - w liczeniu tego przez całki i pochodne...
]]>
Fri, 23 Jan 2009 22:01:20 CET
>do "Paulo" gość spik... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/4JGgBh3c7x2 Zagadka trójkąta r...  ~Anonim / 2009-02-23 19:54:26
>do
"Paulo"

gość spike3d ma racje, "Paulo" sam sobie spróbuj to pociąć i zobaczysz , radze do zrobić w AutoCadzie tam widać to ja na dłoni, tu też to widać bo jeżeli trójkąty te mają tą samą przekątną to powinna ona się przecinać w tych samych miejscach a tak nie jest jest , a jeśli nie masz autocada to sobie to wydrukuj i przenieś przekątną z jednego trójkąta na drugi metodą geometrii wykreślnej , a nie jakieś całki , po drugie jak nie masz pojęcia o czym mówisz to się nie wypowiadaj
]]>
Mon, 23 Feb 2009 19:54:26 CET
nie !! to jest tak .. tro... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/90elHOeQAhu Zagadka trójkąta r...  michaelo-xd / 2009-02-25 22:15:12
nie !!
to jest tak ..
trojkat ten nie jest trujkatem .. w zeczywistosci to czorobok ;P z tymi kątaki on ma racje .. narysujcie sobie to i zobaczycie ; P nie wiem jak wam to wytlumaczyc ale gostek w pewnym sęsie ma racje ;P
]]>
Wed, 25 Feb 2009 22:15:12 CET
sprawa jest prosta jesli ziel... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/20BMAIIo5ac Zagadka trójkąta r...  ~fragli / 2009-03-22 00:25:29
sprawa jest prosta jesli zielony trojkat jes o wymiarach 2x5 to jesli go przedluzymy przy tym samym koncie matematycznie zachowujemy proporcje 1x2,5 2x5 3x7,5 a nie tak jak ma czerwony 3x8 wiec plaszczyzna trojkata czerwonego jest wieksza zeby zachowac proporcje (czyli ten sam kat) musielibysmy skrocic jedna z przyprostokatnych czerwonego trojkata wtedy cala figura byla by trojkatem a tak w obydwu przypadkach jest czworokatem z niewielkim zalamaniem na laczeniu dwuch przeciwprostokatnych trojkata. w piwerwszym przypadku wklesly w 2 wypukly w przeliczeniu roznica miedzy jednym a 2 wynosi 0,25cm2 czyli jedna kratka ;) Pozdrawiam all]]>
Sun, 22 Mar 2009 00:25:29 CET
"fragli" napisał/napisała: ... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/2bU6uiIiHVy Zagadka trójkąta r...  ~Anonim / 2009-05-27 12:06:13
"fragli" napisał/napisała:
> sprawa jest prosta jesli zielony trojkat jes o wymiarach 2x5 to jesli go przedluzymy przy tym samym koncie matematycznie zachowujemy proporcje 1x2,5 2x5 3x7,5 a nie tak jak ma czerwony 3x8 wiec plaszczyzna trojkata czerwonego jest wieksza zeby zachowac proporcje (czyli ten sam kat) musielibysmy skrocic jedna z przyprostokatnych czerwonego trojkata wtedy cala figura byla by trojkatem a tak w obydwu przypadkach jest czworokatem z niewielkim zalamaniem na laczeniu dwuch przeciwprostokatnych trojkata. w piwerwszym przypadku wklesly w 2 wypukly w przeliczeniu roznica miedzy jednym a 2 wynosi 0,25cm2 czyli jedna kratka ;) Pozdrawiam all

Rozrysuj sobie wszystko na papierze milimetrowym, później wytnij. Ważne by przeciwprostokątną dużego trójkąta narysować jednym pociągnięciem. Wtedy masz pewność, że kąty w oby małych trójkątach będą takie same ... po wycięciu złożeniu w duży trójkąt okazuje się, że 0,25 cm2 będzie wolne. Wniosek ... żadna z podanych wyżej teorii nie sprawdza się w tym przypadku.
]]>
Wed, 27 May 2009 12:06:13 CEST
Ja właśnie pociąłem, dlat... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/7lVq9Wg1D64 Zagadka trójkąta r...  ~Paulo / 2009-08-26 18:56:53
Ja właśnie pociąłem, dlatego wiem, że kratki nadal brakuje. Nie umiem tego logicznie wyjaśnić. Z całkami to tylko takie głupie przypuszczenie...]]>
Wed, 26 Aug 2009 18:56:53 CEST
Paulo napisał/napisała: > [... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/6e4g1yKqOlu Zagadka trójkąta r...  ~Futigo. / 2009-10-05 21:11:18
Paulo napisał/napisała:
> [noparse]Ja właśnie pociąłem, dlatego wiem, że kratki nadal brakuje. Nie umiem tego logicznie wyjaśnić. Z całkami to tylko takie głupie przypuszczenie...[/noparse]


Zrozumcie, że ta duża figura nie moze być trójkątem - proste twierdzenie Talesa.

Mały czerwony trójkąt - wymiary 8 i 3
Cała figura - wymiary 13 i 5

więc z twierdzenia Talesa wiemy, że
8:3 musiałoby się równać 13:5.
To chyba oczywiste, nie trzeba niczego tłumaczyć.

Policzmy sobie jeszcze dla pewności:
8/3 = 13/5
więc
2 i 2/3 = 2 i 2/5
więc
2,(6) = 2,6
A jak wiemy to jest nieprawda,
stąd
duża figura nie jest trójkątem!
Ot, cała zagadka.
]]>
Mon, 05 Oct 2009 21:11:18 CEST
Futigo. napisał/napisała: >... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/1LNeHcFnq6o Zagadka trójkąta r...  ~Futigo. / 2009-10-05 21:13:17
Futigo. napisał/napisała:
> [noparse]Paulo napisał/napisała:
> > [noparse]Ja właśnie pociąłem, dlatego wiem, że kratki nadal brakuje. Nie umiem tego logicznie wyjaśnić. Z całkami to tylko takie głupie przypuszczenie...[/noparse]
>
>
> Zrozumcie, że ta duża figura nie moze być trójkątem - proste twierdzenie Talesa.
>
> Mały czerwony trójkąt - wymiary 8 i 3
> Cała figura - wymiary 13 i 5
>
> więc z twierdzenia Talesa wiemy, że
> 8:3 musiałoby się równać 13:5.
> To chyba oczywiste, nie trzeba niczego tłumaczyć.
>
> Policzmy sobie jeszcze dla pewności:
> 8/3 = 13/5
> więc
> 2 i 2/3 = 2 i 2/5
> więc
> 2,(6) = 2,6
> A jak wiemy to jest nieprawda,
> stąd
> duża figura nie jest trójkątem!
> Ot, cała zagadka.[/noparse]

Oczywiście mała literówka - nie 2 i 2/5, tylko 2 i 3/5 :)
]]>
Mon, 05 Oct 2009 21:13:17 CEST
doszedlem do tego: biorac cze... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/8b3IBeJZNEM Zagadka trójkąta r...  ~bono / 2009-10-18 15:48:45
doszedlem do tego: biorac czerwony trojkat i wpisalem w niego zielony (maly)... o dziwo jezeli wpisujemy go przy podstawie i zakladamy ze jego pole = 5 kratek;) + pole malego trojkata 1:3 = 1,5 kratki + 6 kratek prostokat = 12,5 ...??? gdy wpisalem trujkat 5:2 przy gornym wierzcholku dodalem do niego maly 1:3 to zostalo mi tylko 5 wolnych kratek co = 11,5...!!! o dziwo liczac pole trojkata 3:8 = 12. wniosek jest taki ze nie da sie wpisac zielonego w czerwony gdyz nie sa podobne;) o dziwo w tej proporcji roznica w nachyleniu ich przeciwprostokatnych po zsumowaniu ich pol wynosi 1 kratka:P ]]>
Sun, 18 Oct 2009 15:48:45 CEST
Niestety, nie macie racji...a... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/5P0WstNWVze Zagadka trójkąta r...  ~asd / 2009-12-19 04:03:22
Niestety, nie macie racji...az sam sie zdziwilem, ale narysowalem te 4 figury w illustratorze z wlaczona opcja przyciagania do siatki...i...ulozylem je tak jak na rysunku...powstalo to jedno wolne pole...]]>
Sat, 19 Dec 2009 04:03:22 CET
asd napisał/napisała: > [no... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/2RY29Jn3XWs Zagadka trójkąta r...  ~asd / 2009-12-19 04:05:12
asd napisał/napisała:
> [noparse]Niestety, nie macie racji...az sam sie zdziwilem, ale narysowalem te 4 figury w illustratorze z wlaczona opcja przyciagania do siatki...i...ulozylem je tak jak na rysunku...powstalo to jedno wolne pole...[/noparse]

dobra, a jednak macie racje hehehe :D
]]>
Sat, 19 Dec 2009 04:05:12 CET
Niebieska linia wklęsła a t... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/aF33yGd1x8g Zagadka trójkąta r...  ~dario / 2010-02-02 23:15:58
Niebieska linia wklęsła a tam wypukła z tąd różnica.100% racjii]]>
Tue, 02 Feb 2010 23:15:58 CET
Paulo Anonim michaelo-xd frag... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/argFDc8QMYA Zagadka trójkąta r...  ~dario / 2010-02-02 23:24:49
Paulo Anonim michaelo-xd fragli Futigo.bono asd.
Jesteście skończonymi Baranami do potęgi.Zmieńcie swoje pseudonimy na popierdoleńców matematycznych.Coś mi się wydaje ,że urodziliście się w pierdolonej Warszawie.Mam rację Kutasy?
]]>
Tue, 02 Feb 2010 23:24:49 CET
michaelo-xd napisał/napisał... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/3rTZTAeLrqI Zagadka trójkąta r...  ~e / 2010-02-20 19:20:28
michaelo-xd napisał/napisała:
> [noparse]nie !!
> to jest tak ..
> trojkat ten nie jest trujkatem .. w zeczywistosci to czorobok ;P z tymi kątaki on ma racje .. narysujcie sobie to i zobaczycie ; P nie wiem jak wam to wytlumaczyc ale gostek w pewnym sęsie ma racje ;P [/noparse]

zajmij sie ortografią!
]]>
Sat, 20 Feb 2010 19:20:28 CET
Podstawiając do wzoru na pol... http://spike3d.wrzuta.pl/obraz/9pmt63p04fG/zagadka_trojkata_rozwiazana#komentarz/2/5H4la2Id2sA Zagadka trójkąta r...  ~Na chłopski rozum / 2010-02-24 21:42:55
Podstawiając do wzoru na pole trójkąta otrzymamy 37,5 kratek. A sumując pola powierzchni jej składowych wychodzi nam 37 kratek.
Więc przy górnym ułożeniu pole figury wynosi 37 kratek. A na dolnym 38 (37+1 pusta). heh jeśli wyliczymy średnią z tych dwóch wyników wyjdzie nam 37,5 kratki ;)

Nie wiem czy jest możliwe przy takim ukladaniu zaokrąglanie w dół lub w górę pola figury... ale tak na chłopski rozum coś w tym jest :)

(pole trójkąta liczone przez 1/2a*h)
]]>
Wed, 24 Feb 2010 21:42:55 CET